: How online intermediaries commonly foster news exposure and diversity across countries and personal characteristics." 2019. 5,033 were here. 2019. Breuer, Johannes. Empfehlungen zum Umgang mit Forschungsdaten in der Kommunikationswissenschaft. Grundschule 2020 (05): 53-55. 18.10.2018. 2013. 2018. Über den Zusammenhang von Aggression und der Nutzung digitaler Spiele." Culture + 1 – Digitale Spiele und Kulturelle Bildung. 2016. Breuer, Johannes, and Kerrin Borschewski. Browse lists for special topics. 2010. "Developing your personal workflow for transparent & reproducible research." Viele übersetzte Beispielsätze mit "tu Chemnitz" – Englisch-Deutsch Wörterbuch und Suchmaschine für Millionen von Englisch-Übersetzungen. 5.033 oseb je bilo tu. "Informational benefits from social media use for professional purposes: Results from a longitudinal study." "Press CRTT to Measure Aggressive Behavior: The Unstandardized Use of the Competitive Reaction Time Task in Aggression Research." For all languages: Search in over one million example sentences from the DGT Multilingual "Exploring data from ALLBUS and the European Values Study in R." SciCAR 2018. 2019. 2020. CESSDA Training Days, 28.11.2019. Aust, Frederik, and Johannes Breuer. "Frustration-aggression theory." "A review of articles combining survey data and digital trace data." München: kopaed. Gastvortrag in der "Ringvorlesung Intermedia", Universität zu Köln, 10.12.2019. SoSe 2016: 2 SWS. 2019. Silber, Henning, Johannes Breuer, Christoph Beuthner, Pascal Siegers, Bernd Weiß, Sebastian Stier, Florian Keusch, and Gummer Tobias. "Integrated web tracking and surveys to study selective exposure to news by populist radical right party supporters." WiSe 2020/2021: 2 SWS. Breuer, Johannes, and Jörg Hagenah. GOR 19: General Online Research Conference, TH Köln, Köln, 07.03.2019. https://www.gor.de/gor19/index.php?page=downloadPaper&filename=Mohseni-Methods_and_Tools_for_the_Automatic_Sampling_and_Analysis-216.pptx&form_id=216&form_version=final. 2017. Prävention und Gesundheitsförderung 13 (4): 327-332. doi: http://dx.doi.org/10.1007/s11553-018-0654-1. Symposium Lernen digital Mit „Lernen digital 2021“ wird das Leitmotiv fortgesetzt, bestehende Einsichten in Forschung und … TU Chemnitz 24.03.2021 24 Mär 22. 2017. ERC-Projekt „The Social Fabric Of Virtual Life: A longitudinal multi-method 9th International Conference on Social Media & Society, 19.07.2018. Wulf, Tim, Nicholas D. Bowman, Diana Rieger, John Velez, and Johannes Breuer. 2019. BigSurv20: Big Data meets Survey Science., Virtuell, 20.11.2020. "Learning by Gaming – ein Überblick über den Stand der Forschung." Brodesser, David, and Kathrin Samjeske. Breuer, Johannes. "Forschungsseminar Medienwirkung." - OPAL: mobiles Arbeiten in der zentralen Lernplattform der TU Chemnitz - Personensuche: Recherche im Mitarbeiterverzeichnis der TU Chemnitz - Raumverzeichnis: Verknüpfung zum Raumverzeichnis der TU Chemnitz - Feedback: Formular für Lob, Kritik, Anregungen und Fehlermeldungen - Impressum: Anbieterkennzeichnung, Datenschutzerklärung etc. Journal of Media Psychology 26 (4): 176-188. doi: http://dx.doi.org/10.1027/1864-1105/a000122. Neben klassischen Funktionen, wie Uni-News, Speiseplan der Mensa, persönlicher Stundenplan oder Lageplan, erleichtern weitere Funktionen den Studienalltag, so z.B. Friday, January 10, 2020; 7:30 PM 8:30 PM 19:30 20:30. "A practical guide for transparency in psychological science." 2016. (English version below) Willkommen auf dem offiziellen YouTube-Kanal der Technischen Universität Chemnitz. 2018. Stier, Sebastian, Johannes Breuer, Pascal Siegers, Tobias Gummer, and Arnim Bleier. In Multiplayer: The Social Aspects of Digital Gaming, edited by Thorsten Quandt, and Sonja Kröger, 226-233. Elson, Malte, Johannes Breuer, Julia Kneer, and Jan Van Looy. "Sexist games = sexist gamers? "Aktuelle Ansätze in der Medienwirkungsforschung." Breuer, Johannes. "Sore Losers? "Computer- und Videospiele." Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace 10 (4). "What Makes People Susceptible to Political Misinformation? 2019. Universität zu Köln. Köln: Herbert von Halem. Breuer, Johannes. "Automatic sampling and analysis of YouTube data." WiSe 2011/2012: 2 SWS. Download books for free. Universität Hohenheim, Stuttgart. "Videospiele(n) aus evolutionspsychologischer Perspektive." "What Makes People Susceptible to Political Misinformation? (English version below) Willkommen auf dem offiziellen YouTube-Kanal der Technischen Universität Chemnitz. Breuer, Johannes. 2011. Journal of Media Psychology 29 (3): 115-125. doi: http://dx.doi.org/10.1027/1864-1105/a000222. Besonderheiten im Sportprogramm an der TU Chemnitz sind das universitätsinterne Fitnessstudio (ZFG).Weiterhin gibt es attraktive Angebote durch zahlreiche Kooperationen mit externen Anbietern/Partnern wie u.a. "An Agenda for Open Science in Communication." Breuer, Johannes. "Broccoli-Coated Chocolate? Breuer, Johannes. Data management in psychological science: Specification of the DFG guidelines. "Linking web tracking and survey data to improve the study of online pornography consumption." Dubbel: Taschenbuch für den Maschinenbau | J. Feldhusen, H. Grote | download | B–OK. "Linking Twitter & Survey Data." Wie Chemnitz Kulturhauptstadt wurde und wie es jetzt weitergeht. ESRA 2019 : 8th Conference of the European Survey Research Association, Zagreb (Croatia), 18.07.2019. https://www.europeansurveyresearch.org/conf2019/uploads/164/3238/5/Stier_et_al._AfD_online_news_ESRA_2019.pdf. 2009. "GESIS Research Day." Questions and Answers. "Introduction to R for Data Analysis." 2018. Symposium at the Center for Advanced Internet Studies (CAIS), 19.02.2018 - 20.02.2018. The Tracked Society - Interdisciplinary Approaches on Online Tracking, 22.06.2018. 5012 użytkowników tu było. München: kopaed. Englisch/Deutsch : German - English translations and synonyms (BEOLINGUS Online dictionary, TU Chemnitz) Computerspiele, Lernen und Aggression ab. DVPW und DGPuK PolKomm-Tagung 2019, 09.02.2019. Universität zu Köln tätig. 2019. "Open Science vs. Im Anschluss daran arbeitete er von Januar 2015 bis März 2017 als 2020. Programme zum Monitoring von Biodiversität schaffen überhaupt erst die Datengrundlage, damit wir die Veränderung von Zahl und Verbreitung der Arten beschreiben und quantifizieren können. "Aggression and Preference for First-Person Shooter and Action Games: Data From a Large-Scale Survey of German Gamers Aged 14 and Above." Klein, Olivier, Tom E. Hardwicke, Frederik Aust, Johannes Breuer, Henrik Danielsson, Alicia Hofelich Mohr, Hans Ijzerman, Gustav Nilsonne, Wolf Vanpaemel, and Michael C. Frank. 2018. 2014. Breuer, Johannes, Libby Bishop, and Katharina E. Kinder-Kurlanda. "Linking surveys and digital trace data: Experiences from two pilot studies on factors influencing informed consent." 2017. Erstes Vernetzungstreffen der sächsischen Familienservice-AkteurInnen Chemnitz, TU Chemnitz, 29.01.2015. 2016. München: kopaed. "Der Ernst des Spielens : Serious Games und (Digital) Game- Based Learning." Digitaler Impuls „Learning by Gaming: Computerspiele im Unterricht “ , Deutsche Schulakademie, 03.11.2020. Breuer, Johannes, Ruth Festl, and Thorsten Quandt. Quandt, Thorsten, and Johannes Breuer. "Chancen und Herausforderungen in der Forschung mit digitalen Verhaltensdaten." Johannes Breuer studierte Medienwissenschaften 2020. Breuer, Johannes, and Josephine Schmitt. 2015. SIPS 2019. New York: Routledge. Journal for Computer Game Culture 4 (1): 7-24. http://www.eludamos.org/index.php/eludamos/article/view/vol4no1-2/150. BigSurv20: Big Data meets Survey Science, Virtuell, 13.11.2020. Moral foundations and the evaluation of violent and sexual content in video games." ECPR General Conference 2018, 25.08.2018. ; The German-Spanish Dictionary contains all vocabulary from MYJMK.COM now and serves over 320,000 translations. Zu den Forschungsinteressen von Johannes Breuer gehören die Nutzung und Wirkung digitaler Medien, die Methoden der Mediennutzungs- und -wirkungsforschung, Computational Methods, Open Science und Datenmanagement. Breuer, Johannes, Michael Scharkow, and Thorsten Quandt. 2015. Breuer, Johannes. "Press Start: Digitale Spiele im Unterricht." "Isolated Violence, Isolated Players, Isolated Aggression: The Social Realism of Experimental Research on Digital Games and Aggression." "Know Thy Player: An Integrated Model of Player Experience for Digital Games Research." Journal of Media Psychology 29 (1): 31-41. doi: http://dx.doi.org/10.1027/1864-1105/a000209. 2018. In Handbook of Digital Games, edited by Marios C. Angelides, and Harry Agius, 362-387. Kulturelle Bildung Online. Clash of Realities 2016. Datafizierte Gesellschaft: Praktiken, Prozesse und Folgen der Datafizierung, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, 25.09.2019. https://figshare.com/articles/More_data_more_problems_Chancen_und_Herausforderungen_der_datafizierten_Gesellschaft_f_r_die_sozialwissenschaftliche_Forschung/9897830. 2019. Über die Wirkung von Computer- und Videospielen auf ihre Nutzer/-innen." Grenzen des Lernens mit Computerspielen." "Enemies of the People: Party cues, populism and selective exposure to news – An investigation combining web tracking and survey data." TU Chemnitz 25.01.2021 25 Jan Transdisziplinärer Dialog Mensch-Technik und KI Der Umgang mit den gesellschaftlichen Herausforderungen im Bereich … TU Chemnitz 16.03.2021 16 Mär 3. "Playing friends? "Computervermittelte Kommunikation und Online-Gaming." SoSe 2008: 2 SWS. In-Mind: The Inquisitive Mind (3). Breuer, Johannes, and Sonja Utz. : Chancen und Herausforderungen der datafizierten Gesellschaft für die sozialwissenschaftliche Forschung." Spielend lernen? 2016. 66th Annual Conference of the International Communication Association. TU Chemnitz - Technische Universität Chemnitz has 7,977 members. "Methodische Herausforderungen bei der Inhaltsanalyse von Computer- und Videospielen." Johannes Eludamos. study on the social foundations of online gaming“ (SOFOGA) bei Prof. Dr. Offizielle Facebook-Seite der Technischen Universität Chemnitz. Breuer, Johannes. WiSe 2013/2014: 2 SWS. in "Solving the sharing paradox - How data sharing can be promoted for the benefit of research integrity." "Serious Games in der Gesundheitskommunikation." Social Science Computer Review 38 (5): 503-516. doi: http://dx.doi.org/10.1177/0894439319843669. In Video Game Influences on Aggression, Cognition, and Attention, edited by Christopher J. Ferguson, 137-149. Offizielle Facebook-Seite der Technischen Universität Chemnitz. 2013 schloss er seine Promotion (Dr. Elson, Malte, Johannes Breuer, James Ivory, and Thorsten Quandt. Proceedings of the National Academy of Sciences 117 (6): 2761-2763. doi: http://dx.doi.org/10.1073/pnas.1918279117. "More Than Stories With Buttons: Narrative, Mechanics, and Context as Determinants of Player Experience in Digital Games." 65th Annual Conference of the International Communication Association. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 18 (4): 197-202. doi: http://dx.doi.org/10.1089/cyber.2014.0492. Universität zu Köln. 2014. 6th European Communication Conference. "Where Do They Get Their 'News'? : Internet Pornography Usage Patterns in a German Web-Tracking Panel." 2011. 2018. Breuer, Johannes, and Gary Bente. LfM-Dokumentation 41. 2018. Breuer, Johannes, and Malte Elson. Breuer, Johannes. Navigation und Suche der Universität Osnabrück. Aus Sicherheitsgründen zum Beenden auf klicken (Abmelden rechts oben). TU Chemnitz 25.01.2021 25 Jan Transdisziplinärer Dialog Mensch-Technik und KI Der Umgang mit den gesellschaftlichen Herausforderungen im Bereich … TU Chemnitz 16.03.2021 16 Mär 3. ; For all languages: Search in over one million example sentences from the DGT Multilingual Translation Memory of the European Union. In Evolutionary Psychology and Digital Games, edited by Johannes Breuer, Daniel Pietschmann, Benny Liebold, and Benjamin P. Lange, 1-13. In der neuen Folge "TUCscicast" sprechen Prof. Dr. Henning Laux von der TU Chemnitz und Dr. Frédéric Bußmann - Generaldirektor der Chemnitzer Kunstsammlungen - über den Titel und die Folgen für Stadt und Region American Psychological Association 2015 Convention. "Verknüpfung von Befragungs- und inhaltsanalytischen Daten zu Computerspielen: Alterseinstufungen und selbstberichtete Nutzungszeiten als Proxydaten zur Berechnung einer Video Game Violence Exposure Time." The Educational Potential of Entertainment Games." "Aktuelle Ansätze in der Medienwirkungsforschung." "Validating the Digital Games Motivation Scale for Comparative Research between Countries." Breuer, Johannes. "The use of social media and civic engagement - Results from a cross-lagged panel study." London; New York: Routledge. 2019. 2015. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 22 (3): 180-185. doi: http://dx.doi.org/10.1089/cyber.2018.0294. In New Perspectives on the Social Aspects of Digital Gaming: Multiplayer 2, edited by Rachel Kowert, and Thorsten Quandt, Routledge Advances in Game Studies, 136-150. 2015. WiSe 2012/2013: 2 SWS. 2016. "That Bygone Feeling: Controller Haptics and Nostalgia in Video Game Play." Die Forschungsaktivitäten sind auf die sechs interdisziplinären und fakultätsübergreifenden Forschungscluster: fokussiert. 2020. Rüth, Marco, Johannes Breuer, Thomas Morten, and Kai Kaspar. 11th Conference of the Media Psychology Division, TU Chemnitz, 05.09.2019. https://github.com/jobreu/poster-mepsy19/raw/master/Prudish_Germany_%20Internet%20pornography_usage_patterns_in_a_German_web-tracking_panel.pdf. (Diplom, 2007). 2010. Der Umgang mit Social-Media-Daten in der Kommunikationswissenschaft zwischen Wunsch und Wirklichkeit." 2015 (Forthcoming). Auf der vierten Wissenschaftlichen Konferenz zur Eventforschung, die am 26. Blumenberg, Johannes N., Johannes Breuer, Lydia Repke, Jan-Lucas Schanze, Heidi Schulze, Benjamin Zapilko, and Maria Zens. 11th Conference of the Media Psychology Division, TU Chemnitz, 05.09.2019. Universität zu Köln. Utz, Sonja, and Johannes Breuer. Psychology of Popular Media Culture 9 (1): 83-95. doi: http://dx.doi.org/10.1037/ppm0000208. 2014. Breuer, Johannes. 2020. ': An examination of the effects of supportive co-playing and task difficulty on prosocial behavior." SoSe 2015: 2 SWS. Jahrestagung der Fachgruppe Methoden der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK), 20.09.2017. "Digital War: an Empirical Analysis of Narrative Elements in Military First-Person Shooters." "Why an Evolutionary Psychological Approach to Digital Games?." Collabra: Psychology 4 (1): 1-15. doi: http://dx.doi.org/10.1525/collabra.158. Stuttgart: Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft. London; New York: Routledge. In Spielend lernen! Siegers, Pascal, Maximilian T. P. von Andrian-Werburg, and Johannes Breuer. Privacy? Dieser Service erfordert Cookies, bitte überprüfen Sie Ihren Browser dahingehend. "Integrating survey data and digital trace data: Key issues in developing an emerging field." 2019. Breuer, Johannes, Malte Elson, Daniel Pietschmann, and Benny Liebold. 2020. Breuer, Johannes. "Making the Implicit Explicit: Embedded Measurement in Serious Games." "R (software)." In The Wiley Handbook of Violence and Aggression, edited by Peter Sturmey, Hoboken, NJ: Wiley. International visitors. Breuer, Johannes. 2016. 2019. Kowert, Rachel, Johannes Breuer, and Thorsten Quandt. "Share on archive – Addressing the challenges of sharing research data from social media." GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Köln. doi: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-10948-6_16-1. In GamePlaySociety; Contributions to contemporary Computer Game Studies, edited by Christian Swertz, and Michael Wagner, 55-63. "Studying Games – Befunde und Methoden der Computer- und Videospielforschung." "Tunnel Vision or Desensitization? 2019. 11th Conference of the Media Psychology Division, TU Chemnitz, 05.09.2019. Journal of Communication online first. A longitudinal study on the relationship between video game use and sexist attitudes." "More Data, More Problems? https://www.lfm-nrw.de/fileadmin/lfm-nrw/Publikationen-Download/Doku41-Spielend-Lernen.pdf. Contains translations by TU Chemnitz and Mr Honey's Business Dictionary (German-English). 2018. News: . "Hate Speech in Online Games." 2017. Breuer, Johannes, and Gary Bente. 2010. Aust, Frederik, and Johannes Breuer. Domahidi, Emese, Johannes Breuer, Rachel Kowert, Ruth Festl, and Thorsten Quandt. 2018. München: Reinhardt. München: kopaed. Breuer, Johannes. "Moral Kombat. 2019. "Aktuelle Ansätze in der Medienwirkungsforschung." More ... You may support our ongoing projects by your donations! Breuer, Johannes, Sebastian Stier, Pascal Siegers, Tobias Gummer, and Arnim Bleier. Stier, Sebastian, Frank Mangold, Michael Scharkow, and Johannes Breuer. Stier, Sebastian, Johannes Breuer, Pascal Siegers, and Kjerstin Thorson. 2019. In Umweltbildung: Basis für ökologisch-ökonomische Zukunftssicherung, edited by Claus Peter Hutter, and Karin Blessing, Beiträge der Akademie für Natur- und Umweltschutz Baden-Württemberg 53, 128-137. Breuer, Johannes. Im Jahr 2004 wurde die Universität in die Deutsche Forschungsgemeinschaft aufgenommen. Breuer, Johannes. die Kopplung mit der Lernplattform OPAL, eine Bibliotheksrecherche sowie eine Personensuche. "How social network sites and other online intermediaries increase exposure to news." Thank you! Breuer, Johannes. Weinheim und Basel: Beltz Juventa. Breuer, Johannes. 2019. Breuer, Johannes, Rachel Kowert, Ruth Festl, and Thorsten Quandt. Stier, Sebastian, Johannes Breuer, Pascal Siegers, Tobias Gummer, and Arnim Bleier. Breuer, Johannes, Libby Bishop, and Katharina E. Kinder-Kurlanda. "Methods and tools for the automatic sampling and analysis of YouTube comments." "Prudish Germany? 2020. "Linking survey data with social media data and the importance of informed consent." Breuer, Johannes. "Medien und Gewalt." WS 2016/2017: 4 SWS. 2014. "Spectator Mode: Forschungsethische Fragen bei der Beobachtung von Computerspielern." In Handbuch der Gesundheitskommunikation. "Consent to Collecting and Linking Twitter Data in a Combined Webtracking and Survey Study." 2020. In Gefangen im Flow? "New formats, new methods: Computational approaches as a way forward for media entertainment research ; Editorial." In Evolutionary Psychology and Digital Games, edited by Johannes Breuer, Daniel Pietschmann, Benny Liebold, and Benjamin P. Lange, 167-178. http://de.in-mind.org/article/gewalt-erzeugt-mediengewalt-oder-umgekehrt-ueber-den-zusammenhang-von-aggression-und-der. Rothmund, Tobias, Michelle Daniela Sprinz, Johannes Breuer, and Sebastian Stier. Universität zu Köln. Stier, Sebastian, Johannes Breuer, Pascal Siegers, Tobias Gummer, and Arnim Bleier. Breuer, Johannes, Emese Domahidi, Rachel Kowert, Ruth Festl, and Thorsten Quandt. Universität zu Köln. https://www.dgpuk.de/sites/default/files/fachgruppen/AG_Forschungsdaten%20Empfehlungen%20DGPuK.pdf. 2013. Wissenschaftler ABT: Mikroskopie +493641 206 194; daniela.taeuber(a)leibniz-ipht.de Ästhetik und dispositive Strukturen von Computerspielen, edited by Michael Mosel, 181-212. "You Learn What You Play: On the Fundamental Coupling of Playing and Learning in Humans and Digital Games." Utz, Sonja, and Johannes Breuer. Haim, Mario, Sebastian Stier, and Johannes Breuer. Berlin, Opladen, Toronto : Barbara Budrich. Breuer, Johannes. 2020. 2015. 2020. 2019. Oktober 2012 an der TU Chemnitz stattfand, wurden aktuelle Forschungsergebnisse zum Thema … ESRA 2019 : 8th Conference of the European Survey Research Association, Zagreb (Croatia), 17.07.2019. https://www.europeansurveyresearch.org/conf2019/uploads/459/2790/4/Social_media_linking_Breuer_et_al_ESRA19_new.pdf. Breuer, Johannes, Michael Scharkow, and Thorsten Quandt. Langzeitstudie GameStat: Repräsentativbefragungen zu digitalen Spielen in Deutschland 2010 bis 2013." A Reexamination of the Frustration–Aggression Hypothesis for Colocated Video Game Play." Universität zu Köln. Journal of Gaming and Virtual Worlds 4 (3): 215-237. doi: http://dx.doi.org/10.1386/jgvw.4.3.215_1. Breuer, Elections, Politics, and Political Behavior, Wissenstechnologien für Sozialwissenschaften, Integrierte Erhebungs- und Dateninfrastruktur, Call zur Mitarbeit in der Koordinationsgruppe International Surveys, http://dx.doi.org/10.1073/pnas.1918279117, http://dx.doi.org/10.1177/0894439319843669, http://dx.doi.org/10.1177/1461444820924622, http://dx.doi.org/10.1080/15213269.2018.1515637, http://dx.doi.org/10.1089/cyber.2018.0294, http://dx.doi.org/10.1080/15213269.2016.1257393, http://dx.doi.org/10.1007/s11553-018-0654-1, http://dx.doi.org/10.1027/1864-1105/a000209, http://dx.doi.org/10.1027/1864-1105/a000222, http://nord.jugendsozialarbeit.de/fileadmin/Bilder/2016_Themenhefte/Themenheft_Neue_Medien_mittel.pdf, https://cyberpsychology.eu/article/view/6276/5896, http://dx.doi.org/10.1080/08824096.2016.1250070, http://dx.doi.org/10.1089/cyber.2014.0492, http://dx.doi.org/10.1080/08824096.2014.907146, http://de.in-mind.org/article/gewalt-erzeugt-mediengewalt-oder-umgekehrt-ueber-den-zusammenhang-von-aggression-und-der, http://dx.doi.org/10.1027/1864-1105/a000122, http://www.ard-werbung.de/fileadmin/user_upload/media-perspektiven/pdf/2013/10-2013_Quandt_Breuer_Festl_Scharkow_KORR.pdf, http://www.eludamos.org/index.php/eludamos/article/view/vol4no1-2/150, http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-10948-6_16-1, http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-95495-0_11, http://dx.doi.org/10.1002/9781118901731.iecrm0201, https://www.dgpuk.de/sites/default/files/fachgruppen/AG_Forschungsdaten%20Empfehlungen%20DGPuK.pdf, https://www.dgps.de/fileadmin/documents/Empfehlungen/Data_Management_eng_9.11.16.pdf, https://www.lfm-nrw.de/fileadmin/lfm-nrw/Publikationen-Download/Doku41-Spielend-Lernen.pdf, https://www.kubi-online.de/artikel/culture-1-digitale-spiele-kulturelle-bildung, https://www.bpb.de/lernen/digitale-bildung/werkstatt/235482/spielst-du-noch-oder-lernst-du-schon, https://www.europeansurveyresearch.org/conf2019/uploads/459/2790/4/Social_media_linking_Breuer_et_al_ESRA19_new.pdf, https://www.gor.de/gor19/index.php?page=downloadPaper&filename=Breuer-Linking_survey_data_with_social_media_data_and_the_importance-210.pdf&form_id=210&form_version=final, https://www.gor.de/gor19/index.php?page=downloadPaper&filename=Mohseni-Methods_and_Tools_for_the_Automatic_Sampling_and_Analysis-216.pptx&form_id=216&form_version=final, https://figshare.com/articles/More_data_more_problems_Chancen_und_Herausforderungen_der_datafizierten_Gesellschaft_f_r_die_sozialwissenschaftliche_Forschung/9897830, https://github.com/jobreu/poster-mepsy19/raw/master/Prudish_Germany_%20Internet%20pornography_usage_patterns_in_a_German_web-tracking_panel.pdf, https://www.europeansurveyresearch.org/conf2019/uploads/164/3238/5/Stier_et_al._AfD_online_news_ESRA_2019.pdf. Breuer, Johannes, Ruth Festl, and Thorsten Quandt. In Gesundheit spielend fördern: Potenziale und Herausforderungen von digitalen Spieleanwendungen für die Gesundheitsförderung und Prävention, edited by Kevin Dadaczynski, Stephan Schiemann, and Peter Paulus, 76-97. Breuer, Johannes. In Was wird hier gespielt? Breuer, Johannes, and Josephine Schmitt. "Comparing apples and oranges? Lecturer, TU-München / Landesbund für Vogelschutz LBV Ein massives, menschgemachtes Artensterben bedroht das Funktionieren unserer Ökosysteme und damit unsere Lebensgrundlagen. Media Psychology 22 (5): 743–768. "Exploring(Digital) Space : Der Einsatz von Unterhaltungsspielen in der Schule am Beispiel von Moonbase Alpha im Physikunterricht." Münster: Waxmann. New York: Routledge. Breuer, Johannes. Kohne, Julian, Johannes Breuer, and M. Rohangis Mohseni. Listen to German and English pronunciations spoken by native speakers. Breuer, Johannes, and Stefan Jünger. Psychology of Popular Media Culture 4 (2): 112-125. doi: http://dx.doi.org/10.1037/ppm0000010. "Wahrnehmung und Wirkung von Familienfreundlichkeit an deutschen Hochschulen: Ergebnisse des Projekts „Effektiv!“ und Vorstellung des Projekts „Connect“."

Minderung Erwerbsfähigkeit Tabelle österreich, Mineral, Schmuckstein 4 Buchstaben, Lvr Langenfeld Forensik, Studentenwerk Hannover Jägerstraße, Rechnen Mit Geld Klasse 1 Online, Kliniken Des Bezirks Oberbayern Haar, Wizo Pippi Langstrumpf Tabs, Fräulein Prusselise Kinder, Neue Fenster Im Eigenheim Steuerlich Absetzbar 2020, Basketball Löwen Braunschweig Fanshop,